O Nas

Monika Borek
Moja przygoda z Montessori zaczęła się w 1998 roku na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Tam odkryłam, że można uczyć się z pasją i radością od najmłodszych lat, że tysiąc jest cięższy od jedności, a koło ma nieskończoną ilość kątów… Idąc za tą fascynacją, ukończyłam na UJ międzynarodowe studia z pedagogiki Montessori z terapią dla dzieci w wieku 3 – 6+, gdzie moim mentorem był światowej sławy profesor Theodor Hellbrügge. Po czterech latach doświadczeń w przedszkolu i szkole Montessori ruszyłam na Daleki Wschód, by jako Principal Lecturer w Modern Montessori International szkolić nauczycieli i wykładowców Montessori w Singapurze, Indiach, Tajlandii, Indonezji, Malezji i na Sri Lance. Po powrocie do Europy poszerzyłam swoją wiedzę i doświadczenie, kończąc kurs Montessori dla Najmłodszych przy Polskim Stowarzyszeniu Montessori, cały czas aktywnie współpracując z dziećmi i rodzicami w klasach przedszkolnych i jako wykładowca w Polskim Instytucie Montessori (PIM), IMI – International Montessori Institute i PCM – Polskim Centrum Montessori. Od 2014 roku prowadzę Montessori Education, zajmując się szkoleniami dla rodziców i nauczycieli, którzy pragną żyć z dziećmi tak, aby mogły rozwijać się zgodnie z własną naturą.
Idea Montessori City powstała w odpowiedzi na rosnącą świadomość tych, którzy w edukacji domowej widzą szansę na aktywną, pełną radości edukację. Przykładem mogą być moi synowie Staś i Álvaro – moi synowie, edukowani domowo od samego urodzenia.

Ilona Hela Toborowicz
Jestem arteterapeutką w trakcie szkolenia, trenerką TUS, osobą zaciekawioną rozwojem i potrzebami młodego człowieka. Przygodę w edukacji zaczęłam w 2019 roku współtworząc Szkołę w Chmurze. Byłam odpowiedzialna za formę i treści na platformie edukacyjnej – dbałam o jej angażujący, zrozumiały i kreatywny charakter. Uwielbiam pracę twórczą – obecnie wykorzystuję ją do rozwijania u innych wewnętrznej ciekawości, umiejętności formułowania własnych opinii oraz brania pod uwagę innych perspektyw. W pracy korzystam m.in. z technik nauczania poznanych na kursie MoMA Interactive Strategies for Engaging with Art oraz z wiedzy o psychologii rozwoju człowieka i neurobiologii, w tym o neuroróżnorodności. Osobiście najbliżej mi do akwareli, ale na zajęciach tworzymy korzystając z różnych rodzajów farb, a także kredek i pasteli, nitek i sznurków, papieru, tekstyliów oraz mas plastycznych. Uwielbiam czytać książki dla dzieci, jazdę na rolkach i podróże w naturze – spacery między drzewami w parku, wyprawy w góry, wycieczki szlakami rowerowymi i kajaki. Prywatnie jestem mamą Mai i Jasia.
